.
Vyučující má k dispozici hned několik typů úloh, které může do každého testu zařadit. Jednotlivé úlohy a způsoby jejich využití jsou popsány níže.
V případě nejasností s konkrétním nastavením činnosti Test či při práci s Bankou úloh postupujte dle oficiálního materiálu OIKT - Průvodce systémem Moodle 3.5 - zpětná vazba, téma Testy začíná na straně 15.
Pro hladký průběh procesu testování je vhodné, aby se každý vyučující seznámil s tím, jak se každá úloha "chová" při konkrétním nastavení a zda je případné automatické vyhodnocení úlohy vhodně nastaveno. V rámci jednotlivých testových úloh může docházek k výrazné variabilitě jejich nastavení, které má následně vliv nejen na způsob zobrazení úlohy studentům, ale také například na bodový zisk, který student může získat, automatické komentáře, které může k otázce obdržet od vyučujícího, zobrazování nápovědy, způsob vyhodnocování úloh, aj.
Nejčastěji využívaným typem úlohy je Výběr z možných odpovědí. Tyto úlohy jsou jednoduše použitelné a lze je využít napříč studijními obory i předměty. Avšak zdánlivá jednoduchost jejich vytváření vede často k nejasnostem v rámci připravených odpovědí na otázku či zmatení studentů v rámci položené otázky.
U všech typů testových úloh je tak na místě jejich kontrola již při tvorbě a následná důkladná analýza pomocí nástrojů LMS Moodle například po skončení semestru či uzavření testu pro studenty.
Většina testových úloh LMS Moodle umožňuje kromě klasické práce s textovými informacemi také vkládání audio-vizuálních materiálů a to nejen ve formě testové otázky či možných variant odpovědí připravených vyučujícím, ale také například v reakci vyučujícího ve formě nápovědy. Testování tak stále přináší možnosti, jak studenta dále vzdělávat a to pomocí moderních technologií a přístupů.
Většina typů úloh má také některé části a možnosti nastavení společné. Tyto části editoru úlohy jsou následující:
Jak již bylo uvedeno, tento typ testových úloh je vysoce univerzální a tedy také hojně využívaný. Hlavním principem této úlohy je ... zítra
Pro každý test je následně možné vytvořit samostatnou Kategorii v Bance úloh, ze které jsou úlohy do testu přidělovány náhodně (přidělit Náhodnou úlohu z banky úloh), či např. do každého testu vložit konkrétní úlohu - přiřadit Existující úlohu z banky úloh (tedy bez náhodného přidělování).