×
Vědecké laboratoře PEF
banner

Použitelnost

V laboratoři použitelnosti naleznou profesionální zázemí pro vědu, výzkum a vývoj specialisté i komerční subjekty z oborů marketingu, managementu, informačních technologií, psychologie a dalších specifických oblastí. V rámci experimentů a testování je zde možné získávat a analyzovat data z verbálních projevů, mimiky obličeje, řeči těla, ale i dalších biometrických charakteristik testovaných jedinců. Jedinečná architektura této laboratoře navíc umožňuje sledovat až 10 testovaných osob najednou. Díky tomu lze značně snížit časovou náročnost i celkové náklady na testování a experimentování. Další specifickou výhodou je v tomto ohledu možnost tzv. kolaborativního testování, kdy v jeden okamžik řeší zadaný úkol několik účastníků. Lze tak sledovat výkony celého týmu, ale i role jeho jednotlivých členů.  

Laboratoř použitelnosti se skládá ze dvou oddělených částí - testovací místnosti určené pro participanty a místnosti režie, odkud se řídí testování a experimenty. Testovací místnost laboratoře je vybavena špičkovou technikou zahrnující počítače s pasivním chlazením, monitory vybavené webkamerou snímající tvář participanta, zařízením EyeTrackingu sledující zrak, velkoplošnými obrazovkami na stěnách, bezdrátovými sluchátky s mikrofonem a přenosnou videokameru. Celá místnost je monitorovaná pomocí 4 enviromentálních Dome kamer, které snímají obraz a zvuk v pracovním prostoru. V místnosti režie pro moderátory a správce testů se kromě audio a HD video řetězce nachází centrální serverový systém pro ukládání záznamů, administraci sdílení obrazu a komplexní správu. Nechybí zde ani mixážní pult a mnoho dalšího vybavení. Komunikaci mezi místnostmi zaručují reproduktory a směrové mikrofony nebo bezdrátové sady sluchátek s mikrofonem.

Laboratoř lze využít například pro:

  • testování použitelnosti a přístupnosti

    • software

    • webových stránek a aplikací

    • mobilních aplikací

    • médií (online, offline média, tiskové a POS materiály, reklamní TV spoty) 

  • A/B testování

  • behaviorální výzkum

  • kolaborativní usability testy

  • real-world user experience

  • focus group výzkum